My Treasuries

treasuries

Ik denk dat dit niet echt iets is wat op veel blogs voorbij komt, maar het leek me toch leuk om een keer te doen (en om van anderen te zien!), dus daar gaan we dan!
Iedereen heeft wel van die spullen die enorm veel emotionele waarde hebben; misschien heb je ze wel geërfd of zijn het souvenirs van  die ene geweldige vakantie. Het hoeven niet eens echt hele dure of speciale dingen te zijn, als er maar een speciale herinnering of emotie aan vast zit! Ik heb er ook een paar van, en ik vandaag deel ik ze met jullie!

20150913_125010[1]20150913_124957[1]
Dit olifantje heb ik ooit van mijn oma gekregen voor mijn verjaardag. Ik was er enorm blij mee (olifanten zijn mijn favoriete dieren) en ik had het bijna altijd bij me. Het olifantje staat nu naast mijn bed, en ik word altijd vrolijk als ik er naar kijk. Het doet me denken aan mijn basisschooltijd, een tijd waarin ik toch wel heel erg gelukkig was en waar ik graag aan terugdenk.

20150913_125158[1]20150913_125218[1]
I
n dit doosje deed ik vroeger mijn tanden, en de cadeautjes die ik kreeg van de ‘tandenfee’. Ook dit sleepte ik altijd mee als ik een losse tand had, want je weet maar nooit (ja, ik was een echte hoarder als kleuter). Ik was altijd heel blij met de kleine cadeaus die ik kreeg (vaak edelsteentjes), en ik vind het nu vooral grappig om te zien hoe klein die tanden waren! En terug te denken aan dat gevoel dat je had wanneer je tand er net uit was, echt alsof je een enorm gat in je mond had, haha.

20150913_125109[1]

Dit is één van de dingen waar ik het meest zuinig op ben. Het is een ketting die ik heb gekregen nadat mijn oma was overleden. Dit was de ketting die ze van mijn opa kreeg toen ze veertig werd. Ik vind deze ketting prachtig, omdat  het een simpel sieraad is, met maar één steen erin. Juist daardoor is het een mooi en opvallend sieraad. Less is more in dit geval.

20150913_125259[1]20150913_125329[1]

Deze schelp schijnt afkomstig te zijn van de Cookeilanden, maar echt zeker weten doe ik het niet. Er werd mij verteld dat dit ook de echte kleur is, maar wederom weet ik dat niet zeker, maar ik denk dat wel waar is (de onderkant is namelijk meer beige en niet egaal). Dit is geen aandenken aan iets of iemand, maar ik vind het gewoon een mooi ding, haha. De kleur is ongelooflijk moeilijk vast te leggen, maar het is echt een supermooi ding.

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen, laat me weten wat je van zo’n soort post vind! Bedankt voor het lezen en tot donderdag!

x

3 gedachtes over “My Treasuries

Geef een reactie

