DIY||Rose + Milk Bath Bombs

In bad gaan vind ik heel erg fijn. Warm water, kaarsjes aan, een goed boek erbij, en het liefste nog iets van schuim of een bruisbal. Mijn favoriete merk hiervoor is (hoe kan het ook anders) Lush, maar wist je dat je dit soort dingen ook heel makkelijk zelf kan maken? Vandaag ga ik je laten zien hoe je bath bombs maakt met rozenblaadjes en melk.

Rozen zijn denk ik wel mijn favoriete bloemen. Vroeger vond ik ze helemaal niet mooi (als in een bos rozen), maar toen zag ik iemand die ze als wilde rozen in de tuin had staan, en ik was gelijk verliefd! Het recept is er niet eentje van Lush (voor zover ik weet), maar de rozenblaadjes zien er heel erg leuk uit in je bad, en de melk maakt je huid superzacht! Voor dit recept heb ik rozen uit mijn eigen tuin gebruikt, maar als je dat niet doet is het misschien slim om te checken of ze niet bespoten zijn.
20150814_101158[1]

Maar genoeg gepraat, door met de DIY!
Wat heb je nodig?

1 kopje baking soda
1/2 kopje citroenzuur
1/4 kopje melkpoeder
3 eetlepels zout
1 handvol gedroogde rozenblaadjes, fijngehakt
1 eetlepel water
3-4 theelepeltjes amandelolie (ik heb de doucheolie van Kneipp gebruikt)
15-20 druppels geurolie (ik heb jasmijnolie gebruikt, maar je kunt elke geur nemen die je wilt)
Een vormpje waar je het in wilt doen, dat kan een bol zijn, maar ook een ijsblokjes- of cupcakevormpjes, wat je maar wilt!
20150813_191930

Stap 1
Mix de baking soda, citroenzuur, melkpoeder, zout en rozenblaadjes in een grote kom door elkaar. Het moet een beetje de textuur hebben van zand dat een ieniemieniebeetje nat is!
20150813_202432

Stap 2
Mix in een kleine kom de olie, het water en de geurolie. (Ik heb trouwens geen normaal water gebruikt, maar rozenwater, omdat het zo lekker ruikt en heel goed is voor je huid)
rozenwater

Stap 3
Mix nu alles door elkaar in de grote kom. Het zou nu het ongeveer de textuur van nat zand moeten hebben. Je kunt testen of het goed is door erin te knijpen. Als het de vorm van je hand heeft en niet meteen uit elkaar valt, is het goed. Als dat niet zo is, spray dan een of twee keer met water.
20150813_203345

Stap 4
Bij deze stap is het tricky, want hier moet het in de vorm! Als je een bolvorm hebt (ik heb een doorgezaagde kerstbal gebruikt, haha), doe dan in allebei de helften zoveel dat het over de rand komt. Druk daarna de helften tegen elkaar.
Als je een andere vorm hebt, zoals mijn vissenvormpjes (ik vond ze wel leuk, lekker zomers), stop die dan vol en druk het hard aan. Stop daarna je bruisbal(len) (bij mij waren het drie visjes en één grote bruisbal geworden) in de diepvries. Je kunt ze voor een uur in de diepvries doen en ze dan gebruiken, maar je kunt ze ook een uur of vijf in de koelkast op diepvries leggen.
20150813_203604

Stap 5
Haal je bath bombs uit de koelkast/diepvries en haal ze voorzichtig uit de vorm.

Stap 6
Gooi er eentje in je bad en enjoy!

20150814_101118[1]

Dit was het! Niet echt lastig, maar wel heel snel te maken. Ik ga nog steeds heel graag naar Lush, maar om bruisballen zo zelf te maken vind ik ook wel heel leuk! Bedankt voor het lezen en tot donderdag!

2 gedachtes over “DIY||Rose + Milk Bath Bombs

Geef een reactie

