Maison Lily

Toen ik weer eens bezig was op Pinterest, kwam ik ineens foto’s tegen van een verlaten landhuis. Het huis wordt voor het eerst genoemd in de 15e eeuw, en ligt in Frankrijk.

ml1

De foto’s die je hier ziet zijn gemaakt door Martino Zegwaard, maar dat zijn meteen ook de enige foto’s die ik ervan kon vinden. De foto’s zijn ook al vier jaar terug gemaakt, en verder is er nergens iets te vinden over de geschiedenis van het huis. Het lijkt me een ontzettend raar gevoel om door de lege gangen te lopen, galmende balzalen, hallen met prachtige muurschilderingen  en kinderkamers met het speelgoed wat nog over de vloer verspreid ligt. Door de foto’s vind ik het bijna lijken alsof je door daar te lopen nog even terug kan naar hoe de bewoners er ooit hebben geleefd, nog even kan voelen hoe er vroeger kinderen door de gangen renden en bediendes van hot naar her liepen.

ml4

ml3

ml2

Ik vraag me bij verlaten kastelen en landhuizen altijd af wat de bewoners er toe heeft bewogen om te vertrekken, en waarom het nooit meer bewoond is geweest. Wie zouden er gewoond hebben in Maison Lily? Waarschijnlijk ontzettend rijke mensen, misschien waren ze zelfs prinsen en prinsessen.

ml6

Waarschijnlijk kom ik er nooit achter van wie het huis was, en wat er is gebeurt, aangezien dit de enige foto’s zijn die er van het huis bestaan. Maar ik misschien is mijn fantasie wel mooier dan de waarheid…

ml5

4 gedachtes over “Maison Lily

Geef een reactie

